Sabah Association of Bangsa Sungai

Sabah Association of Bangsa Sungai
Klik disini untuk ke laman utama SABAS

Azman (tengah) ketika mempengerusikan mesyuarat tersebut.

Azman menyampaikan watikah pelantikan kepada penyelaras kejohanan itu peringkat kawasan Parlimen Kinabatangan, Matmin Etin turut disaksikan timbalan pengerusi biro berkenaan, Suhaimi Nasir

Azman (duduk tengah), dan Suhaimi (dua dari kiri) bergambar dengan pengerusi-pengerusi penyelaras Dun dan Parlimen

Tuesday, February 16, 2010


KOTA KINABALU: Persatuan Bangsa Sungai Sabah (Sabas) akan mengadakan mesyuarat Majlis Tertinggi (MT)nya pada 21 Febuari ini di Lahad Datu. Presidennya, Datuk Zakaria Edris berkata, mesyuarat itu akan diadakan di salah sebuah hotel di daerah itu untuk membincangkan beberapa agenda khususnya dalam memperkasakan lagi persatuan itu. “Saya meminta semua supaya semua Ahli MT Sabas dapat hadir pada mesyuarat tersebut,”katanya dalam satu kenyataan di sini, hari ini.
Beliau yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Gum-Gum berkata, mesyuarat MT Sabas akan diadakan secara bergilir di beberapa daerah di negeri ini yang mempunyai cawangan persatuan itu .
“Tujuan kita untuk mengadakan mesyuarat MT di lain-lain daerah adalah untuk membolehkan anggota MT dan ahli-ahli Sabas di daerah-daerah yang mempunyai cawangan persatuan ini dapat mengendali dengan lebih dekat lagi serta mengeratkan hubungan silaturrahim sesama masyarakat Sungai,”katanya.
Sehubungan itu, katanya, mesyuarat MT akan datang akan diadakan di Kudat dan selepas itu ianya akan diadakan beberapa daerah lain lagi.
Sementara itu,, pada malam 20 Ferbuari ini iaitu sehari sebelum mesyuarat MT akan diadakan malam penghargaan Sabas bersama Tagajoh ( Datuk Zakaria) bersama cawangan-cawangan Sabas kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Lahad Datu dan Tungku serta penerimaan keahlian baru persatuan tersebut.
Di samping itu, persembahan tradisi daripada masyarakat suku kaum Sungai Lahad Datu juga akan diadakan pada malam berkenaan.

1 comment: